Pótbefizetés

Eddigi cikkekben ismertettem a kft alapításához szükséges tudnivalókat, szabályokat. Most pedig a kft alapításához feltétlenül tudni kell a pótbefizetést menetét. Nos mi is az a pótbefizetés? A kft alapító tagjai által a társasági szerződésben vállalható kötelezettség alapján a kft legfőbb szerve által elrendelhető, a társaság részére teljesítendő szolgáltatás, amelynek célja fedezet nyújtása a társaság veszteségeire.
Kft alapítását követően ha pótbefizetésre kerül sor az csak átmeneti forrást jelent a társaság részére, hiszen nincs szükség a pótbefizetés összegére a veszteségek finanszírozásához, a pótbefizetés összegét vissza kell fizetni a tagoknak. Azaz visszafizetésre az lesz jogosult aki a kft alapításában részt vett és aki a visszafizetés időpontjában a társaság tagjegyzékében szerepel. Fontos, hogy a pótbefizetés elrendelhet a törzsbetétek teljes befizetése előtt.

Tagjegyzék

Mint már a korábbi cikkemben is említettem a kft alapítás - tagjegyzéket szeretném bemutatni. Számos kérdés megfogalmazódhat bennünk mi is az a tagjegyzék? Ki vezeti a tagjegyzéket? Mit tartalmaz a tagjegyzék?
Nos, menjünk sorba a feltett kérdéseken. A tagjegyzéket az ügyvezető vezeti a társaság tagjairól. Ha a társaságnak több ügyvezetője van, ezek önállóan látják el az ügyvezetési feladatokat.
A tagjegyzékben fel kell tüntetni: valamennyi tag nevét, lakóhelyét vagy székhelyét és törzsbetétét illetve a közös tulajdonban lévő üzletrész esetén az egyes jogosultak és a közös képviselő nevét, lakóhelyét, székhelyét, valamint a közös törzsbetét mértékét. Szintén tartalmaznia kell a törzstőke mértékét.