Üdvözlök mindenkit a Kft alapítás blogban ezúttal is. Most, az előző cikkben elkezdett felmondás, indoklás témakörrel haladunk tovább, a munkáltatói felmondás, határozatlan idejű munkaviszonyt illetően.

A törvény értelmében a felmondást a munkáltató köteles indokolni alapesetben, amelynek a követelményeit az első részben már kifejtettem.

Most essen szó arról az esetről, amikor nem köteles a munkáltató felmondás esetén indokolni. Nem kötelező az indoklás, hogyha a munkavállaló nyugdíjasnak minősül. Viszont! Itt is van kivétel, méghozzá akkor, hogy ha a munkaviszony határozott időre szólt, akkor ott szintén kötelező az indoklás.

Szintén nem kell indoklást csatolni, amikor a Kft alapítás során kinevezett, vezető pozícióban lévő munkavállalóról van szó, és az ő munkaviszonya kerül megszüntetésre a munkavállaló által.

Nem szabad elfelejteni, hogy amikor a munkáltató megírja a felmondást, akkor a munkavállalót mindenképpen köteles tájékoztatni arról, hogy amennyiben nem ért egyet a felmondással, akkor a közléstől számított harminc napon belül fordulhat munkaügyi bírósághoz.

Ha ilyen helyzetben találjuk magunkat, egy munkaügyi per kellős közepén, akkor fontos tudni, hogy az indoklásban szereplő okok és valósághűség bizonyítása a munkáltatót terhelik. Ha a munkáltató nem tud ennek a bizonyítási kötelezettségnek eleget tenni, akkor ki fogják mondani, hogy a munkaviszony jogellenesen lett megszüntetve és az ezzel okozott kárt meg kell téríteni.

A kártérítést, a munkaviszony körében elmaradt jövedelem címén lehet igényelni. Ez az összeg nem lehet több, mint az az összeg, amelyet tizenkét havi távolléti díj gyanánt kapna a munkavállaló.

Ez volt, a Kft alapítás – felmondás, aktuális témánk második bejegyzése, amellyel korántsem értünk a téma végére, így a következő bejegyzés is erről fog szólni.